Rabu, 24 Ogos 2011

Beberapa items baruuu..

Banyakbarang baru aku beli kali ni.. Bukan sebab ianya item raya.. tapi sbb aku xleh tahan nafsu.. Err..puasa pon xleh tahan nafsu???

Well inilah item2 tersebut.. Item/aksesori utk kamera aku..

xde keje..  Beli secara online.. Dari shashinki dan lelong.

1. Tripod.. hebat nye tripod.. jgn tanya harga... huhuhu.. yg bestnya--leh tanggal satu kaki jadikan monopod! niceee!!! Colour sama--merah



2.  remote control utk kamera aku.. Utk trigger shutter supaya dpt amik gambo dari jarak jauh.. xyah susah2 nak tekan..pasnih aku leh ah masuk dlm gambo!! yeyeh!!



















3.  Cleaning tools.. AKu  nye cleaning cloth dah hilang. So aku susah hati kamera aku nampak comot.. xnak guna sebarang utk cuci dia. so aku beli ahh... Uhh.. satu set tu lagi murah drpd beli kainnya saje.. Berbaloi sket..



















4. Ini beli sbb dah xde keje.. serius aku dah xde keje... Reflector. Utk reflec cahaya datang ke arah subjek. So xyah ah lebih2 pakai flash..  Flash sakit ati ahhh.. Aku beli sbb aku rasa pasnih maybe aku nak serius amik gambo sana sini.. hehehe...



















5. Ini lagi ah ... mmg nak memuaskan hasrat diri.. Aku dah lama nak beli.. n sebab didatangkan dengan set yang hebat.. aku tros beli setelah berpikir sikit... (xberpikir panjang)... Ada banyak benda dalam set nih.. Err.. lupa nak gtau.. Ini filter.. Uh  aku blom try lagi.. dah try nnti aku tunjuk apa bestnya filter nih.. Free bekas utk filternya lagi... heheheh...

















Barang nak beli --- On the list...

1. Lense.. Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 XR DI-II LD Aspherical (IF) AF Zoom Lens with Macro (Canon EOS) (Import) --- tapi harganya agakk.. uhhh... Tapi better dari jenama canon yg dua kali harga benda nih.. (yg nih RM800)  So... tunggu ah ko.. aku bakal... bakal... beli... uhh... moneyy..












2.  Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS Lens (Canon Malaysia) .  Asalnya nak beli nih.. tapi RM 1.4k .. Uhhh...













Tiada ulasan:

Catat Ulasan