Selasa, 21 Jun 2011

List komik yang aku ikuti: Komik sukan

Aku kan dh kata aku ske komik...jenis komik yg aku ske n kriteria yg aku tgk kat komik tu sblom aku bca.. Well aku xpilih genre sgt..janji citer menarik..tapi biasanya aku ske misteri n penyiasatan kan..tapi kali nih aku nak cter pasal komik sukan..Ap yg best pasal komik nih, bila jalan citernya bagus..mcm2 kita leh belajar darinya.. cth mcm komik sukan.. wpun kita xpndai sukan nih, tapi bila kita baca komiknya, secara xlangsung kita tau peraturan n cara bermain permainan nih..so secara xlgsung kita dh belajar ilmu baru.. antara komik sukan yg aku ske. Apa yg aku ske pasal komik sukan nih, xde langsung istilah musuh...mrk maybe musuh di padang atau pertandingan, tapi di luar, mrk adalah kawan. Persaingan secara sihat n masing2 nak menang dgn kebolehan sendiri.. Very positif.. 

Baby Stepshttp://reader.imangascans.org/Baby_Steps#1
Pasal tenis. Budak nih ulat buku yg xde hobi..Smpai maknya paksa dia join sukan tenis utk dia relek dr asyik study. Dari situ minatnya bercambah. Very good n simple sport manga..













Slam Dunk : http://www.tenmanga.com/book/Slam+Dunk.html  
Pasal bola keranjang.. Budak xtau malu Sakuragi hanamichi yg selalu perasan dia tuh bakat hebat dalam bola keranjang.. Guess what? dia mmg berbakat!! Gambate Hanamichi!!!














Prince Of Tennishttp://www.tenmanga.com/book/Prince+of+Tennis.html
New Prince Of Tennishttp://www.tenmanga.com/book/New+Prince+of+Tennis.html
Ryoma Echizen anak pemain tenis lagenda Jepun Yang bergelar Samurai Nanjiro.. Well aku xske org yg mmg hebat dari awal.. Aku ske jenis yg mula dari 0 bertukar menjadi hebat.. Tapi jalan cerita menarik n ada watak2 yg hebat.. Tapi makin lama makin merepek tekniknya..Over hebat sgt..Kalo dari tahap sekolah menengah dh hebat cmtu, antarabangsa cmnelah agaknya..kuikuikui...  Sambungannya New Prince Of Tennis.. Watak utama masih sama.. Watak sampingan bertambah.. uhhh...










Eye Shield 21http://read.mangashare.com/Eyeshield-21
Pasal Shiina, budak yg selalu kena buli dari sekolah rendah, sekolah menengah smpai dh masuk sekolah tinggi. Dh biasa buat kerja belikan brg untuk org n dipaksa pergi n balik dalam masa yg pantas, dia dh jadi makin pantas berlari. Bakatnya dikesan oleh Hiruma, ketua pemain bola sepak amerika (american footbal)-- ala...ragbi...untuk jadi runner bagi pasukan mrk. Ceritanya sgt bagus... Kita boleh tahu semua peraturan n trick permainan nih.. of course lucu n so on.. Kita boleh nampak perkembangan watak dari teruk, kepada semakin hebat!! Yeeeahhhhhaaaa!!! Bak kata Red Bat Devils!! Bunuh Sampai Mati!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan