Khamis, 9 Jun 2011

Misi Menyelamatkan Kucing

Seekor anak kucing termasuk dalam lubang paip saliran air atas bumbung. n dia berada nuuuunnn jauh bawah paip tuh. Udahle garang ngiau...  Silapnye mak dia nih..beranak xkena tempat..ada ke beranak kat stor tingkat atas umah kitorang.. Bila kitorg dapat tau, dia panik n pindahkan anak dia kat bumbung umah sebelah. Udahnye anak dia masuk lubang. Pastu buat dono.. Ada ka patut? Nih pon aku maleh nak layan tp mak aku bising..so aku n adik berusaha gak selamatkan dia.. Miau..miau..miauuuuuu!!

Mula2 mcm dh xde harapan sbb dalam sgt..Ingat nak panggil bomba atau JPA je. Tapi kitorang try dulu..Kalo xdapat2 gak, kitorg call ah somebody.. Dari kol 5 sampai kol 7.30 kitorg berusaha.. Mcm2 alat digunakan..Daripada pakai tali tebal sampai ah kpd galah cangkuk buah mangga, smpai ah ke galah+tali+jaring moto..Dengan harapan si kecik tuh akan tarik atau berpaut pada tali tuh supaya kita leh tangkap n tarik dia. Galah tu pon sbb 1) panjang, 2) ada cangkuk yg boleh kita cangkuk pala dia n tarik (huh? kejam?Dulik apa!).. Mula2 pakai tali mcm berhasil sbb dia pegang tapi sbb tgn dia xkuat.dia terlepas..mau 3 kali tersangkau & terlepas (jd biol gamaknye nnti sbb asyik jetuh je).. Akhirnya dapat gak..adehhh... Thanks to Aje, adik aku tuh.. dia yg usahakan supaya kucing tu panjat jaring moto yg bapak aku bg kat kitorang. Dia biarkan jaring tuh kat dalam lama sikit spaya kucing tuh ada masa nak panjat masuk jaring. Tahniah! All ends well huh... Walaupun masa awal2 aku maleh2 nak tolong..tapi sudahnya aku yg beriya.. Bila dh diselamatkan..kemain kitaorg bersorak..Hahaha.. 

Sushi


Nih kucing tuh..kecik je..Kucing jantan. Aku namakan dia Sushi sbb dia nyaris penyek dalam lubang tuh sbb kitorang hentam alat2 penyelamatan dia ke bawah... Rasanya berbiul gak kena hentam. Tapi Sushi dh kena amik ngn mak dia.. Mak dia bawak lari.. Tak ucap terima kasih pon.. Bye bye Sushi.. Harap ko selamat. What an adventurous day.. \\(^0^)//

1 ulasan:

  1. Awwwww cutenyaaaa! Kesian dia.. korang torture dia hahaha.. ntah selamat ke tak dia ngan mak.. but anyway at least out of the pipe la. Syabas!!!

    BalasPadam